maandag 14 april 2008

Telefacts

Ik heb net naar de opgenomen uitzending gekeken waarin een vlaamse zakenman
gaat jagen op een olifant.
De feiten.
Wegens wildbeheer mogen een aantal olifanten geschoten worden.
Vroeger waren er miljoenen olifanten, nu slechts 600.000.
Een olifant met een tand, en dus minder overlevingskans, is niet
interessant.
Een volledig gezonde olifant echter wel. Net Zoals elk ander dier dat daar
rondloopt.
De begeleider vergelijkt olifanten met mensen, en je mag toch
veronderstellen dat hij de olifant kent.


Laat me gewoon maar stellen dat ik het moeilijk heb met het zogenaamde
natuurbeheer gedeelte van dit verhaal en eerder geloof in de keiharde cash
die hiermee gemoeid is. Ook al is het verhaal genuanceerder dan initieel verwacht.
De bedrijfsleider mag wat mij betreft nu ook eens lef tonen en de naam van
zijn bedrijf bekend maken. Dan weet ik alvast waar ik niet moet zijn.


Mobile email powered by Nokia Intellisync

Geen opmerkingen: